Het campagnelied Hij Gaat Voor C van de BN’ers voor BNN komt op 8 februari 1997 binnen in de Top 40.
Later in 1997, op 15 augustus, zou Nederland een een publieke omroep rijker zijn met de oprichting van omroep BNN. Met de start van BNN, de afkorting voor Bart’s Neverending Network, gaat een langgekoesterde wens van initiatiefnemer Bart de Graaff in vervulling.
BNN bestond al als televisieprogramma bij Veronica en begon als een persiflage op de Amerikaanse nieuwszender CNN. Om als omroep toegelaten te worden tot het publieke bestel is een minimaal aantal leden van 60.000 nodig. De programmamaker maakt samen met een groot aantal bekende Nederlanders een nieuwe versie van We Are The World, de single die in 1985 een nummer 1-hit was in ons land. De nieuwe uitvoering van het nummer, Hij Gaat Voor C, bereikt in de derde week de derde plaats.
Voortbordurend op het succes van de single uit 1997 maakt Bart opnieuw een single, nu als BNN & Friends. Voorgoed, nu als benefietnummer voor War Child (en een herbewerking van Goodnight Saigon van Billy Joel) bereikt eind 1998 de elfde plaats.
Bart overlijdt op 25 mei 2002, wordt ere-voorzitter van de omroep en blijft zijn gedachtegoed de inspiratie voor de omroep. In 2004, als de omroep 150.000 leden nodig heeft om te blijven bestaan, verschijnt 5 Jaar (En Nog Lang Niet Klaar).