Deze week in de Spotlight: de nieuwe single van Post Malone.
We wisten met zijn allen even niet zo goed wat we ermee aan moesten. Was hij nou een rapper? Een verdwaalde rockster? Een popartiest? Post Malone was eigenlijk alledrie. En hij wilde ze allemaal niet genoemd worden. Wat mooi was aan zijn doorbraak, is dat hij zich niet heeft aangepast aan het plaatje van een mainstreamartiest, maar dat de mainstream zijn beeld van een ster voor hem heeft aangepast. Wij moesten hem maar bijhouden, niet andersom. En dat deden we massaal.
Met zijn eerste drie albums ‘Stoney’, ‘Beerbongs & Bentleys’ en ‘Hollywood’s Bleeding’ scoorde hij het soort succes dat voorheen alleen gereserveerd was voor megasterren als Drake, Justin Bieber en Ariana Grande. Zijn sound liep uiteen van hiphop op ‘Rockstar’ tot R&B op ‘Psycho’ en akoestische pop op ‘Circles’. En hoe veel hij ook probeerde, echt alles werd een hit. Zijn met tattoo’s gevulde gezicht is dan ook met recht het boegbeeld van een genreloze muzikale generatie die niet bang is om grenzen te doen vervagen. Daar is hij dan ook nog lang niet mee klaar.
Want voor het eerst sinds ‘Hollywood’s Bleeding’ in 2019, komt hij weer met een eigen nieuwe single. Eigen, want vorige zomer verscheen hij nog wel op de single ‘Tommy Lee’ van zijn protegé Tylah Yaweh. Laat Tommy Lee nou toevallig de leadzanger zijn van Mötley Crüe. En dat is dan weer (bijna) de titel van zijn nieuwe track. ‘Motley Crew’ is een plaat die voor Posty niet per se geheel nieuw terrein wint, maar wel een spannende mix is van hiphop en rock. Denk ‘Rockstar’ gemixt met zijn Ozzy Osbourne samenwerking ‘Take What You Want’. Vooralsnog is ‘Motley Crew’ nog geen voorloper van een eventueel vierde album van de 26-jarige Amerikaan, maar met deze energie kan dat nooit ver weg zijn. Of ‘Motley Crew’ zijn volgende hit gaat worden gaan we nog zien, maar Post Malone onderschatten is nooit een slim idee en dat lijkt dit keer zeker niet anders.